Team Building – dlaczego opłaca się inwestować w zespół

Efektywny Team Building – dlaczego opłaca się inwestować w zespół

 
Efektywny Team Building
 

Team Building dla firm staje się coraz popularniejszą formą integracji, jednak w dalszym ciągu wiele osób nie potrafi uwierzyć w jego dużą skuteczność. W dzisiejszych czasach, w których większość przedsiębiorstw toczy „krwiożerczą” walkę o każdego klienta, pracodawcy zapominają o fundamencie sukcesu każdej firmy – jej pracownikach. Obecnie, większość czynności w dużych przedsiębiorstwach, wykonywana jest przez ludzi o szerokich specjalizacjach. Przedstawiciele handlowi, graficy, programiści, konsultanci i menedżerowie – każdy z nich dokłada swoją cegiełkę przy budowie sukcesu firmy, współpracując ze sobą na wielu płaszczyznach każdego dnia. Inwestycja w dobrze współpracujący zespół to jedna z decyzji, która może spowodować, iż Twoje przedsiębiorstwo osiągnie przewagę konkurencyjną i końcowy sukces. Poniżej opisaliśmy także kilka powodów, dlaczego efektywny Team Building to opłacalna inwestycja.

 

Lepsza wymiana informacji

Wiele specjalistycznych ćwiczeń w ofercie Team Building oparte jest na komunikacji werbalnej. Ich praktyka zachęci Twoich pracowników do intensywnej komunikacji i polepszy wewnętrzną współpracę w zespole. Możliwość lepszego poznania zbuduje solidne więzi oraz przełamie istniejące bariery pomiędzy różnymi szczeblami.

Podwójna motywacja do pracy

Jednym z największych problemów dużych korporacji jest utrzymanie motywacji pracowników na wysokim poziomie. Korzystając ze znanych i sprawdzonych metod heurystycznych, pozwalasz swoim pracownikom podzielić się ich pomysłami i opiniami. Działanie to zwiększy ich odwagę w zespole i zachęci do lepszej pracy.

Większa kreatywność

Zabierając na parę dni swoich pracowników z ich codziennego miejsca pracy, stwarzasz możliwość spojrzenia na dany problem z innej perspektywy. Efektywny team building to również praca z różnymi członkami zespołu, wśród których każdy posiada zupełnie inny zestaw umiejętności. Pozwala to na zestawienie odmiennych punktów widzenia, które skonfrontują poprzednie zdanie pracownika.

Umiejętność radzenia sobie z problemami

Każde przedsiębiorstwo może trafić na niespodziewany kryzys. Niezależnie czy chodzi tu o PR’ową wpadkę, problem technologiczny czy niezadowolonego klienta, to trzeba ten problem jak najszybciej i jak najlepiej załatwić. Efektywny Team Building zwiększa Twoją szanse na wyjście z zaistniałego kryzysu bez szwanku, ucząc Twoich pracowników odpowiednich zachowań. Współpraca i zgranie to jeden z kluczowych czynników, nad którym trzeba w tej kwestii pracować, a prawidłowo przygotowane ćwiczenia polepszą ich umiejętności i odwagę do wzięcia spraw w swoje ręce, kiedy taki problem będzie miał miejsce.

Większa ambicja

W każdym sporcie zespołowym, jeżeli drużyna odniesie zwycięstwo, razem ze sztabem szkoleniowym świętuje ten sukces. Nie inaczej powinno być z pracownikami Twojej firmy. Wspólna celebracja dodatkowo pobudzi ambicję Twoich pracowników, zachęcając ich do odnoszenia kolejnych, coraz większych sukcesów.

Podobne posty: