Eventy marketingowe – najlepszy instrument w strategii PR
Głównym zadaniem Public Relations jest utrzymywanie pozytywnych relacji z otoczeniem oraz budowanie pozytywnego wizerunku marki. W przeciwieństwie do marketingu są to działania skierowane do wielu grup docelowych i polegają na systematycznej, zaplanowanej strategii w komunikowaniu się z otoczeniem. Głównym celem tych działań jest pozytywny odbiór marki oraz podtrzymanie dobrych relacji z klientami, kontrahentami biznesowymi, dostawcami oraz otoczeniem społecznym. Te działania mają doprowadzić do większej świadomości marki i zwiększyć zaangażowanie klientów. Jednym z najlepszych narzędzi w tej dziedzinie są eventy marketingowe.
PR kiedyś i dziś
Generowanie „dobrego PR-u” dla marki może mieć znaczenie niezależnie od wielkości firmy. W ciągu ostatnich kilku lat obserwuje się duże zmiany w sposobie udostępniania i publikowania treści. Komunikaty prasowe, które kiedyś trafiały głównie do lokalnych i regionalnych gazet w dużym stopniu zastąpił internet i to on stał się głównym źródłem w dostarczaniu wiadomości. Strategie PR-owe uległy diametralnej zmianie.
Eventy marketingowe w strategii PR
Coraz częściej praktykowaną strategią pr-ową są również eventy. Jednym z kluczowych narzędzi służących do budowania efektywnej komunikacji oraz relacji ze środowiskiem są eventy marketingowe, które pomagają w budowaniu wizerunek marki i kształtowania opinii publicznej. Musimy jednak pamiętać, aby tworząc event kreacja była spójna z działalnością oraz polityką marki.
Eventy jako wartościowy kontent w Social Mediach
Kanały społecznościowe służą do dialogu z odbiorcami i eventy są cenną treścią udostępnianą na firmowych portalach społecznościowych. Idealnym przykładem może być wydarzenie promujące nowy produkt. Na prawidłowo i dobrze zorganizowanym wydarzeniu pojawiają się osoby, które są potencjalnie zainteresowane produktem, które dzięki swoim zasięgom są wstanie wypromować go dalej i dzięki odpowiedniej kreacji stworzą pozytywny PR dla całej marki. To także doskonały materiał marketingowy, który można zarejestrować na filmie, a następnie udostępniać w mediach.
Event jako część strategii
Eventy to nie tylko kosztowne imprezy tworzone z rozmachem i wielkim budżetem. Działania pr-we obejmują również mniejsze wydarzenia, które działają na różne grupy docelowe. Mogą to być zewnętrzne eventy dla pracowników firmy, mające na celu polepszenie współpracy, a także wewnętrzne np. spotkania networkingowe, eventy dla klientów firmy, targi oraz konferencje.
Jednym słowem event jest doskonałym uzupełnieniem wielopoziomowej kampanii PR-owej lub marketingowej. Jest to narzędzie nastawione na budowanie relacji i komunikację.
Interesują Cię Eventy Marketingowe? Skontaktuj się z nami!