Organizacja eventów, a strategia HR – czyli jak wykorzystać siłę wydarzeń w zarządzaniu kapitałem ludzkim.

 
Organizacja eventów, a strategia HR

Organizacja eventów, a strategia HR. To temat naszej dzisiejszej rozprawki, która opisuje siłę wydarzeń w zarządzaniu kapitałem ludzkim. Mimo, że na organizację eventów stawiają głównie wielkie koncerny to ostatnimi czasy coraz więcej małych i średnich przedsiębiorstw decyduje się na ten krok. Dzieje się tak ponieważ jest to jedno z najbardziej skutecznych narzędzi promocyjnych oraz znakomity sposób na motywowanie pracowników i utrzymywanie pozytywnych relacji z kontrahentami.

 

Event jako narzędzie HR

Jednym z działów firmowych, który skutecznie wykorzystuje siłę wydarzeń są zdecydowanie HRowcy. Do ich obowiązków zalicza się nie tylko rekrutacja nowych pracowników, ale utrzymanie w firmie tych najlepszych. Motywacja pracowników coraz rzadziej oparta jest na aspekcie finansowym. Różnorodne eventy stają się powoli podstawowym działaniem w rocznej strategii HR. Liderzy działów dążą do tego, aby pracownicy byli jak najbardziej zaangażowani w życie firmy, odpowiednio zmotywowani i aby środowisko pracy bazowało na odpowiednich standardach.

 

Wyjazdy integracyjne i CSR

Polityka polegająca na rynku pracownika zdominowała kulturę korporacyjną. W czasach, w których coraz więcej osób wybiera sobie przyszłego pracodawcę, przedsiębiorcy inwestują w swoją kadrę, czyniąc swoją firmę bardziej atrakcyjną. Wyjazdy integracyjne to skutecznym narzędzie eventowe, które poza standardowym programem oferują między nimi działania CSR. Jest to doskonały sposób na wyróżnienie się pośród konkurencji i podkreślenie wartości panujących w firmie.

 

Skuteczna motywacja pracowników

Kolejnym sposobem na wyróżnienie najlepszych pracowników są wyjazdy incentive. Trudno jest podać konkretne proporcje zwrotu z inwestycji, ale pewne jest, że incentive może na kilka sposobów „opłacać” się firmie, która za niego płaci. Przede wszystkim zwiększa to lojalność pracownika w stosunku do firmy i poprawia efektywność w pracy. Jest to również doskonałe narzędzie motywacyjne oraz sposób na większą identyfikację pracownika z marką.

 

Wykorzystuj każdą okazję

Popularne stały się tzw. Welcome Days, które dają szansę, aby pokazać firmę z jak najlepszej strony i pozyskać nowych, wartościowych pracowników. Jeżeli przedsiębiorstwo zaprezentuje się profesjonalnie tak samo też będzie odbierane na zewnątrz, zwiększając szanse na pozyskanie najlepszych specjalistów.

 

Dobry HR to mała rotacja pracowników

Atmosfera w pracy nie zawsze sprzyja i nawiązywanie znajomości wewnątrz firmowych może być utrudnione. Warto zadbać o dobrą komunikację, aby pracownicy mogli poznać się bliżej w innych okolicznościach i na różnorodnym gruncie. Siła tkwi w zespole i tylko dobrze zgrany zespół potrafi być naprawdę efektywny. Wyjazdy integracyjne, jednodniowe eventy firmowe i Team Builing to narzędzia z których każdy dział HR powinien korzystać. Przy ich wykorzystaniu możemy mieć pewność, że pracownicy są zadowoleni i nie będą chcieli zmienić swojej firmy.


Chcesz rozwinąć ofertę eventową w swojej firmie? Skontaktuj się z nami!